Viewer Counter

Followers

Kata-kata peransang..

Terimalah CINTA itu dengan hati yang lapang dan nikmati lah ia sementara masih ada...

Jadikan lah hati kamu seperti batu, apabila dilantun dgn sesuatu, lnsg tdk memberi kesan kpdnya, malah melantun semula ke arah yg melantun..Jgn jd kan hati seperti jeli, apabila ia dilantun sesuatu, terus menusuk msk ke dlm nya...lalu meninggalkan kesan kekal bt slama2nya...

Friday, November 6, 2009

Geram ngan haiwan ni!!!


haiwan ni la yg paling sy x ske bt mse ni..geram...dah la ramai konco2, bsr mcm kucing, bt busuk kat dlm umah n pengotor..
nk tau sbb ape???
yg utama,sbb haiwan ni ske sgt "kekoh" ubat gg sy n bdk2 umah..
mule2 sy kna, pastu kak ra n mgsa terbaru ialah kak ajan...
mcm mane la x geram...
bru jer bli, dah kna croboh ngan tikus...
kalu dia mkn se tiub ubt gg tu x per gak..skali skala bg rezeki kat haiwan ni, dpt gak pahala..
ni kerit skit, tnjuk bks gg dia 2 btg hok "comel" tu..pastu tggl..
sape x geram...ubt gg skrg ni bkn nye 10 sen, 20 sen..
tp mencecah gak rm4 dan ke atas...
bile lekat kesan tu..mmg dah rase kotor nk guna...

kesan gg tikus kat ubt gg...
nk bt gane eh...
so, tiap2 mlm...
sblm sy, ana n kak ajan tdo..
kitorg bincang gane cara2 nk hapuskan tikus ni...
mcm2 cara dok pikir nk bt gane...
klakor pun ader sbb ana bg idea yg "kurang logik"..
haha...

jd, utk mgatasi mslh ni..
kelmarin, sy n kak win g la otk...
bli perangkap tikus n gam tikus..
hrp2 dpt la byk tikus...
so, semlm..
berbekalkan smgt n keazaman yg tinggi...
sblm tdo..
sy ngan ana g la kat dpr..
lakukan projek membanteras tikus yg ader kat dlm umah kami...
kitrog letak roti kat dlm perangkap..
n gam yg kitorg bli tu, letak kat atas kotak...
n then ttp pintu dpr...

perangkap tikus berumpankan roti...

gam tikus...bau ye busuk amat...pg td...
berdebar2 rase mse bgn tdo..
rase tkt nk g dpr...
ingtkan byk la tikus yg terperangkap...
rupe2 nye....

............

.............

............

sekor pun x msk...
Ceh!!! myampah...
geram..
sbb plan yg dibuat x berkesan lg...
x per...jgn ingt ko lps wahai tikus...
projek ni akan berjln sprti biasa...
smpai la ader yg terkena...
nnt kalu dah berjaya...
sy uploadkan gmbr kat korg erk...
biar glemer skit muka tikus tu sblm ye "mampus"...
hehe...

NANTIKAN KEMUNCULAN NYE...

9 comments on "Geram ngan haiwan ni!!!"

~AmyLiana8886~ on November 6, 2009 at 1:17 PM said...

sian nguh la..cik ct ni mmg menyakitkan la kan..huhu..

myLovepatzi on November 6, 2009 at 1:20 PM said...

tu la..mmg sakit ati la..time x dop duit ni la kna bli ubt gg kerap2..

.:miesah:. on November 6, 2009 at 1:28 PM said...

huhu.. bersabar yee fazi...
kekgih mesti ader tu masuk perangkap kiter..
hehehe...

myLovepatzi on November 6, 2009 at 1:54 PM said...

tu la..pasni leh la snap gmbr yer byk2 pas msk perangkap..hehe..

Tengku Norazuwin Binti Che Ku Zangi on November 6, 2009 at 3:30 PM said...

hahahhahahahaha

hasni on November 6, 2009 at 5:44 PM said...

haha
bijak sungguh binatang itu

myLovepatzi on November 6, 2009 at 6:02 PM said...

tu la hasni..bijak+jht..geram2..

Anonymous said...

Awk ltk la tmpt tersorot sket...tmpt tikus bese nmpk...mknn dlm perngkp tu ltk la roti... (^_^)


-Tent-

myLovepatzi on November 8, 2009 at 5:28 PM said...

dah letak la..tp tikus bndr ni cerdik..lngsg x msk perangkap..hehe..

Related Posts with Thumbnails

My Facebook

Myself

Myself

My Baby

My Baby
 

myLovepatzi Copyright 2009 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Sponsored by Blogger Template Gallery