Viewer Counter

Followers

Kata-kata peransang..

Terimalah CINTA itu dengan hati yang lapang dan nikmati lah ia sementara masih ada...

Jadikan lah hati kamu seperti batu, apabila dilantun dgn sesuatu, lnsg tdk memberi kesan kpdnya, malah melantun semula ke arah yg melantun..Jgn jd kan hati seperti jeli, apabila ia dilantun sesuatu, terus menusuk msk ke dlm nya...lalu meninggalkan kesan kekal bt slama2nya...

Friday, August 28, 2009

hepi besday adikku,ariff...

3 comments

Nama : Hariff Fitrie bin Wahab

Tarikh Lahir : 28/08/07

Tempat Lahir : Hospital Sultanah Nur Zahirah, Kuala Terengganu.

Anak ke : Anak bongsu dr 6 puteri


Ari ni merupakan hari ulangthn ke-2 adik bongsu sy..kami skeluarga pnggil dia Ariff jer…kami sekeluarga syg sgt2 kat dia..sbb dia jer adik n anak laki dlm family kami..ingt lg, mse mule2 dia lahir, pak la insan yg paling gembira dpt ariff..hepi sgt2 mse dia kol sy bgtau yg mak dh beranak..pastu mse cri nama tu,bkn main la ssh..yer la..anak laki sorg…mmg ssh nk cri nama yg terbaik..jd along pun bg la pak list nama2 anak yg mksdnyer baik dlm Islam…jd pak pun berkenan la ngan nama Ariff (bijaksana) dan Fitri (x ingt mksd ape,tp pak pilih sbb mse tu dkt ngan raya pose)..erm..mse nk cukul jambul lak, pak sggp blikan seekor lembu ngan org kg utk wat knduri kesyukuran bsr-bsran..mlm sblm kenduri tu mmg meriah..ramai sdara2 dtg utk sembelih n melapah daging..btul2 mcm nk bt knduri kawen....msk daging dlm kawah besar..ssn2 kerusi n meja…n esoknye, ramai yg dtg meraikan knduri tersebut..mse tu,kami bt pd hari raya ke-3…skali ngan umah terbuka la..hehe..


Kami skeluarga syg sgt2 ngan ariff..bg kami, ariff la permata hati kami skeluarga..dia yg byk menceriakan n memberi sinar bhgia pd kami skelurga..harapan kami skeluarga cume satu.. nk tgk ariff berjaya n menjadi seorg anak yg soleh n dpt ikut jejak along...Insyaallah..

p/s : tringt mse gyt ngan ariff bru2 ni mse ari ke 4 bln pose…dia ckp, “anyoh, ayeh tenyok ayam pucing-pucing kat pacor” (angah, ariff tgk ayam pusing2 kat pasar)..mse tu dia ngan mak g bazar Ramadhan…n “becul2 ho yau “ (betul2 hou liaou)..iklan mee hou liaou kat tv tu..hehe..rindunye kat ariff…x sbr nk blk kg mlm ni…nk smbt besday dia…



tag zmn kanak2 dr amyliana...

2 comments

Nama Penuh: Fazilah Jamiah Binti Wahab..
Tarikh lahir: 2 Januari 1987..
Tempat lahir: Kg Kesom, Manir..
Tempat Anda Dibesarkan: Dungun (dr lahir
2 thn), kg.kesom (2 thn 8 thn), jln terkukur (8 thn 19 thn), kg.kesom (19 sekarang)…byk btul pindah umah..hehe..

1.Siapakah nama kawan rapat anda sewaktu kecil?
semua spupu2 & sdara2…tipah,din,mzah,jie,lan,mie,rir,mek,ida n adik yana..


2. Apakah permainan masa kecil yang anda ingat?
lompat getah, bola tembak burung,lempar slipar, game tanah, nyanyi smbil joget2 n main lempar2 buah duri kat atas kpala org…


3.Kalau anda bergaduh dengan kawan anda..
apakah kata kata yang anda nyatakan pada mereka?
sy x mboh kwn doh ngan awk..pastu jeling2 kat dia..


4.Di kawasan manakah yang menjadi tempat faveret anda bermain?
kat dpn n dkt “lambo” umah tok..


5.Apakah cita cita anda masa kecil?
cikgu..dr kecik smpai la skrg…tp x kesampaian..


6.Apakah kartun atau rancangan tv yang anda
gemari dan masih ingat sampai sekarang?
tomato man, popaye, usop sontorian, yokies, kluang man,n kelab Disney malaysia..


7.Makanan ringan apakah yang akan anda borong di kedai?
smax, mamee monster (peket kecik-10 sen),super ring,eskrim jeruk n air poli…


8.Nyatakan seorang rakan zaman kanak kanak anda
yang anda teringin sangat nak jumpa sekarang..
kasnadia..bdk kelas mse drjh 1..dulu dia ni pernah kencing dlm kelas..tp dia wat diam jer..last2 banjir bwh meja dia..bru la kitorg prasan..hehe..


9.Apakah gelaran anda masa kecik?
jie n milah..


10.Nyatakan seberapa banyak rakan bloger anda
yg anda ingin tau zaman kanak kanaknya..

  • kak win
  • miera
  • kak ajan
  • shidah
  • pieya
  • saper lg erk???erm..sape2 jer la yg rase nk jwb soalan ni..sila la ambik..jgn malu2…




Tuesday, August 25, 2009

tag dr amy, syidah n kak awien...

11 comments
1. Anda rasa anda Hot?
x la..x rase hot mane pun..hehe..

2. Upload gambar kesayangan anda.


3. Kenape anda suka gambar ini?
kwn baik dr zmn sek ren..knl dr drjah 2..nama dia Tengku Karina bt Tengku Kamil..anak doktr gg kat ganu...

4. Bile kali terakhir anda makan pizza?
04/07/09..mse tu kak erin,kak bena n misah ajak g Boulevard..

5. Lagu terakhir yang anda dengar?
seandainya Tuhan mengizinkan...dr kump stings..syahdu btul lagu ni..

6. Ape yang kamu buat sambil selesaikan tag ni?
dgr lgu n msg ngan seseorg...

7. Selain dari nama sendiri anda suka dipanggil dengan nama ape?
pggl faziey jer..ringkas n padat..hehe

8. Tag lagi 6 orang tanpa kekesalan.
nk tag sape lg eh??rasenye sume dah kna tag kot..erm...sng2, cite sape yg bg tag ni kat sy la..ubah soalan skit..

1-Amyliana
2. Syidah
3.K.awien

describe psl 3 org nih...

** siapa no. 1 kepada anda?
ofismate yg ceria n baik ati..kdg2 dia la tmpt sy mgadu mslh n mintak pndpt...

** bagaimana pulak dengan no. 3?
akak yg plng sy syg..g mane2 mst ngan dia...sorg yg tegas, berperangai bdk2 n pembuli yg pling terkenal kat daerah sentul..hehe..

** pendapat anda pada no. 2?
sorg yg peramah...dulu mse x knl lg, rase tkt nk tgr dia, tp skrg ni dah bleh join dh ngan dia...best lok..


<

Monday, August 24, 2009

besday girl for kak tora...

2 comments
slamat ulangthn ke-26 kak ba...

ha..ni nk cite skit pas ofis mate yg smbt besday dia ari ni ...nama dia Basriah bt Mohd..sy pggil dia ni kak ba...kdg2 time nk usik2 dia, panggil kak tora jer...hehe..ari ni umur dia dah pun genap 26 thn..dia seorg yg kiut, baik, sporting n kdg2 ske gak usik2 org...hehe..kak ba, smpena besday kak ba ari ni..sy ader beberape ucapan nk ditujukan pd kak ba....
  • hepi besday ke-26
  • smoga pnjg umur & murah rezeki
  • smga berjaya slalu dlm hidup
  • smoga hepi2 sokmo..
  • smoga persahabatan kite mkin kukuh n kekal smpai bile2...
  • smoga berbahgia ngan insan tersyg..n nk kawen nnt, jgn lupe jmpt yer...
  • n se lg, slamat menjalani ibadah puasa...
  • luv u...

p/s : ha...kalu korg nk tau, yg dlm bulatan tu la besday girl...terpaksa edit gmbr ni..sbb x der gmbr dia sorg2...

Friday, August 21, 2009

hepi 22th birthday to niza...

2 comments
ari ni ader sorg lg kwn kolej sy yg smbt besday ari ni...nama dia Haniza bt Muda...tp kitorg pggl dia Niza jer...dia ni sorg yg baik n paling genius la antra student prempuan intake kami..dah byk kali dpt award...n dia ni la jiran blk kat hostel yg paling dkt ngan sy mse sem 1...pd ari ni 21/08/09, genap la umur dia 22 thn....sebaya la ngan sy..hehe...

kpd Niza...
  • hepi besday ke-22
  • moga panjang umur, murah rezeki slalu...
  • smoga berjaya dlm kerjaya yg diceburi..
  • bahagi slalu ngan insan tersyg...
  • nk tunang ker,kawen ke...jgn lupe jmpt tau....
  • smgoa hbgn persahabatan kite ni kekal smpai bile2....
  • n smoga ader pluang utk kite bertemu lg...rindu la kat niza...hehe..

Thursday, August 20, 2009

kad Ramadhan dr kak ba...

0 comments
yeay2...puasa dah dekat...tetibe jer dpt kad ramadhan dr kak ba...terharu rase...dia bt sendiri ni....mmg kreatif la dia ni...so sweet...hehe...sori kak ba..puji skit...;-)

p/s : kak ba, terima kasih byk2 atas penghantaran kad ni...n di kesempatan ni gak, sy nk ucap slamt berpuasa gak utk kwn2 sume....smoga Ramadhan kali ni memberi seribu rahmat bt kite semua...Insyaallah...

hepi besday kak nita...

1 comments
ari ni genap lah besday ke 24 utk kawan kolej sy...nama dia Raja Noraznita Bt Raja Hassan..tp sy pggil dia ni kak nita...sbb kitorg beza 2 thn...erm..mkin comel dah dia skrg ni...hehe....

to kak nita...
  • hepi besay...
  • smoga pnjg umur & murah rezeki...
  • smoga berjaya dlm kerjaya...
  • hepi2 slalu..
  • kalu nk kawen jgn lupe jmpt tau...
  • friendship forever...
  • miss u...

mksd huruf dlm nama.........

0 comments
mksd setiap huruf dlm nama sy....diambil dr facebook...hehe..
















Sunday, August 16, 2009

Al-Fatihah utk Tok Nyang Lah..

4 comments
Pagi ni, Sabtu 15/08/09..jam menunjukkan jam 4.21 pg..sy dikejutkan dgn bunyi tepon...ader seseorg kol..pas jer gyt tu, tetibe tgk nset ader dua msg...1 dlm clcm n 1 lg dlm mxs...1 dr mak n 1 lg dr pak sepupu..terkejut sgt2 mse bc msg tu...mcm x percaye jer yg Tok Nyang sy dah pun kembali ker Rahmatullah...innalillahi wainna ilaihi raajiiuun...erm..rase sedih sgt2..nk blk kg pg ni, mmg dh x smpt..sbb Tok Nyang akan dikebumikan pas zohor nnt..Tok Nyang ni merupakan ayah kpd tokki belah mak..kitorg adik bradik pggl arwah ni Tok Nyang Lah..walaupun usia arwah dah lanjut, tp arwah msih kuat n bertenaga..mampu lg bt kerja2 kg..n walaupun kami adik beradik x rpt mane ngan arwah, namun pemergiannye ttp dirasai oleh kami..lebih2 lg time raya la...bile kami sekeluarga g braya umah arwah, mse tu arwah akan ssh pyh kuar msk kat dpr..n arwah akan wat kuar la buah2an yg arwah ambik dr kebun dia sblm ari raya tu..mse tu la nmpk sgt yg arwah mmg gembira dgn kedatangan kami sekeluarga...tp raya thn ni dah x der dh semua tu...dah x dpt dah mkn buah2an kat umah arwah thn ni..sedihnye..tp nk bt cmner..kite kna redha...sbb sume yg hidup pasti akan mati....smoga Tok Nyang ditempatkan dikalangan org2 yg beriman n smoga Tok Nyang bahagia di sana..hanya doa jer dpt mengiringi Tok Nyang..Al-Fatihah utk Tok Nyang Lah...

Tuesday, August 11, 2009

rehlah kali kedua...

5 comments
08/08-09/08 iaitu pd ari sabtu n ahad bru2 ni, sy dan kwn2 group usrah g rehlah kat kem sri raudah,kat gombak..best..pgalaman yg amat mnyeronokkan...kitorg bertolak jam 8 pg...smpai saner, kitorg bermlm kat dorm n mcm2 aktiviti yg dijalankan kat sane...
ni mse kitrog sblm bertolak n saat2 sampai kat sane.....


aktiviti berkumpulan..."Geletek minda".....soal jwb agama n pngthuan am...


saat-saat nk bermain paintball..mule2 tkt sgt nk main bnda2 gns ni,tp lps kwn2 ckp x tkt pun..bru la rase nk cube...tp kna tmbk jgk akhirnye....


saat yg pling menggembirakan...mandi air terjun...slps msk hutan n pnjt bukit..sejuuukkkkkk........



mkn time....


bersama zaty...ofice mate...



seronok sgt rehlah kali ni...btul2 enjoy...
Related Posts with Thumbnails

My Facebook

Myself

Myself

My Baby

My Baby
 

myLovepatzi Copyright 2009 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Sponsored by Blogger Template Gallery