Viewer Counter

Followers

Kata-kata peransang..

Terimalah CINTA itu dengan hati yang lapang dan nikmati lah ia sementara masih ada...

Jadikan lah hati kamu seperti batu, apabila dilantun dgn sesuatu, lnsg tdk memberi kesan kpdnya, malah melantun semula ke arah yg melantun..Jgn jd kan hati seperti jeli, apabila ia dilantun sesuatu, terus menusuk msk ke dlm nya...lalu meninggalkan kesan kekal bt slama2nya...

Thursday, December 24, 2009

tahniah ecah..

10 comments
tahniah bt adikku Nur Aishah sbb dpt 9A dlm PMR yg diumumkan ari ni...akhirnye ecah dpt gak bktikan pd mak n pak serta adik2 beradik kite yg ecah leh berjaya gak mcm org lain...tahniah ecah...angah hepi sgt dpt berita ni...

Wednesday, December 23, 2009

sedih sgt bile dpt berita cmni...

4 comments
2 ari lps..dpt mms dr nieza..terkejut sgt..sedih pun ade..kakak sakit lg..erm..kakak buas sgt
ekpon..slalu sgt dpt pyakit..dulu ingt lg mse bln pose thn lps,kakak jth dr krusi pusing cm krusi ofis tu..patah tgn n sendi siku hncr..guna bomoh kg utk smbgkan blk sendi siku..tp x jd pape..mkin teruk ader la..last2 msk hospital..kna operate siku n mskkn besi utk jdkan penghubung tulang siku..sian kakak...kecik2 dah kna operate..

gmbr kakak jth katil...
tp skrg ni,kakak jth katil..hbs bengkak kelopak mata n pipi...angah sedih sgt kalu adik2 angah sakit cmni...sbb angah dulu mse kecik x pernah pun sakit trk2..paling trk pun msk hospital..skt buah pinggang..harap2 pykt tu pun dah mati dlm tubuh angah skrg ni..

bile angah msg mak smlm, mak ckp keadaan kakak dah mkin ok...bengkak pun dah mkin surut..alhamdulillah..syukur kakak x jd pape..hrp2 kakak x jd dah bnda2 cm gini lg lain kali..kakak pun thn dpn nk msk pra sekolah..cmner nk sekolah kalu kakak sakit...;(

kakak yg sentiasa aktif n ceria bersama ariff...


Tuesday, December 22, 2009

slmt ulangthn syg..

0 comments
23 Disember 2009..
slmt hari lahir bt mu insan teristimewa n tersyg...
WAN MOHD ASMIZUL BIN W ALI
yg ke 22..

moga dirimu dpnjgkan umur n dmrhkan rezeki slalu..

tamat lah sudah...

3 comments
akhirnye..
ari ni dah antr surat resign...
mknanye pas ni dgn rasminye dah x berkhidmat kat sini..
sedih jgk..
tp nk bt cmner..
keadaan dh terpksa..
hope pasni akan ader pluang yg lg baik akan myusul...
insyaallah..
doakan utk Fazilah Jamiah..

Tuesday, December 15, 2009

smoga aku tabah menghadapinya..

6 comments
dh lama x update blog ni...
sbb skrg ni mmg dah x der mood..
byk bnda kena pikir..
sumenye melibatkan diri n mse dpn..
fikiranku mmg btul2 buntu skrg ni..
x tau mane 1 jln yg harus ku pilih..
byk btul dugaan yg malanda diriku skrg..
rase hidup pun dah terumbang ambing..
x nmpak pun lg tanda2 yg mse dpn ku akan cerah..
jiwaku btul2 kosong..
g kejer pun dgn x der mood..
aku btul2 sedih dgn keadaan skrg ni..
setiap mse aku akan pikirkan jln yg terbaik utk diri ku..
nk lari dr mlsh,tkt mslh lain plak akan timbul..
aku btul2 dlm dilema..
Ya Allah..
kuatkanlah hati hamba mu ini..
berikan aku kesabaran..
tenangkanlah perasaanku..
n bukak lah pintu rezeki aku seluas2nya..
agar aku akan memperolehi sinar kebahgiaan yg aku nantikan slama ini..
n jdkan lah aku seorg yg kuat..
smoga sgala ujian-Mu ni akan berakhir jua..
Amminn..

Monday, December 7, 2009

kenangan bersama mu sahabat..

6 comments
Kelmarin, 6 dis, sabtu..g jln2 lg..hehe..kali ni kitorg g Genting Highlands plak..best sgt2..bertolak jam 8.30 pg..naik bas kat puduraya...
smpai sane, kitorg trs g bli tiket utk Outdoor..pastu pe lg,trs la msk n main game2 yg ade..

kat tmn coklat..
tmn permainan kanak2...
posing yg paling mgancam..
dlm mulut dinosour
dlm kete kabel..
nk naik mini train..smpt posing walupun berdebar..
pintu dpn Taman Tema Genting..
tmpt utk mghabiskan token..tp x dpt hadiah pun..;(
housemate yg btul2 enjoy n sporting..
dlm lorong utk msk ke taman outdoor..
kul 8.30 mlm, kitorg pun naik bas utk blk umah..mmg penat, tp btul2 sronok..kenangan terindah..;P

Jom2..Jom Heboh2..

5 comments
5 dis..sabtu...sy n housemate g jom heboh kat bukit jalil..best sgt..pertama kali jejak kaki kat tmpt bernama 'Jom Heboh' ni..slame ni g Perkampungah hadhari jer kat muzium losong,ganu..x der la sbesar kat sini..hehe..(malu plak rase)

suasana di Jom Heboh bukit jalil..

peminat2 setia nur kasih..mujur la sy x minat..leh jd photographer..hehe
antara artis yg dtg..
aizat
yg kat blkg tu kump.sofaz..
'Neo' Tari Tirana..
Teh Syuhada di booth Teh Sabah..
'Gold man ' kat booth Majalah 3
bergmbr kenangan bersama housemate..


pas msk umah keliwon..tkt + klakar..

Thursday, December 3, 2009

Jangan jilat pelekat sampul surat anda..

4 comments

Jom berkongsi info lg..hehe...

Cerita pertama...

Seorang wanita sedang bekerja di sebuah pejabat pos di California. Beliau tidak menggunakan span untuk perekat sampul suratnya tapi sebaliknya menjilat pelekat sampul surat yang dipegangnya. Pada hari yang sama juga wanita itu mendapati terdapat satu luka
kecil pada lidahnya. Luka itu membengkak. Wanita tersebut terus pergi berjumpa doktor untuk mendapatkan rawatan kerana risau akan lukanya.

Tetapi setelah diperiksa oleh doktor tiada apa yang tidak kena dengan
lidahbeliau dan doktor menganggap bahawa ia hanya lah luka kecil dan bengkak biasa. Wanita itu tidak merasakan sakit atau kebas walaupun lidahnya bengkak. Tetapi setelah hari berganti hari. Bengakpada lidah wanita tersebut semakin membesar.Dengan rasa yangtidak puas hati beliau terus berjumpa doktor kembali dan memaksa doktorberbuat sesuatu pada
lidahnya. Doktor tersebut terus mengarahkan wanita itu menjalani ujian
x-ray. Keputusannya doktor tersebut mendapati terdapat satu
benjolan
pada lidah wanita itu. lantas doktor menasihatkan agar wanita itu menjalankan pembedah an kecil pada lidahnyauntuk memastikan punca benjol pada lidah wanita tersebut.
Tetapi apa yang berlaku ialah sebaik sahaja doktor memotong bahagian yang benjol tersebut, seekor lipas keluar daripada lidah wanita itu .
Kesimpulannya terdapat telur lipas padapelekat sampul suratyang dijilatnya. Telur itu mampu menetas didalam lidah dan kelembapan didalam mulutnya.


Cerita kedua

Ini adalah kisah benar yang ditulis di dalam berita CNN.
Andy Humes menulis:

Saya pernah bekerja di dalam kilang membuat sampul surat.”

Anda tentu tidak percaya jika saya mengatakan didalam tangki pelekat
untuk diletakkan pada penutup sampul surat
terdapat beraneka benda yang
terapung di permukaan “tray” gam tersebut!”

Saya sudah bertahun tidak mengamalkan perbuatan menjilat perekat
sampul surat sebaliknya saya menggunakan span basah.”

Saya juga pernah bekerja di sebuah syarikat percetakan. Majikan tidak
membenarkan pekerjanya menjilat sampul surat.
Saya tidak pernah faham mengapa.

Satu hari apabila saya menarik satu palet sampul surat sebanyak 2500
kotak. Di belakangnya terdapat banyak sekali
lipas dan telur lipas di
suatu sudut pada kotak kertas. Saya melihat beberapa ekor
lipas
sedang
menikmati gam pada sampul-sampul surat tersebut!”"


sumber : mahligai@yahoogroups.com


nk ke tak yer ???

10 comments
cam comel jer couple tshirt ni..rase cm nk bli..tp gaji x msk lg..design dia pun lawo2..erm,nk ke x erk????kna pikir 2'3 kali ni..

harga : RM50/pasang
(termasuk kos penghantaran)

ni la design2 yg berkenan dihati..tp x tau nk pilih yg mane..

1
2
3 4
5
6nk ke x nk..membazir ker x erk...btul2 dlm dilema skrg...

Wednesday, December 2, 2009

cukup la sekali...

13 comments
kelmarin...
ader 1 kdai mkn bru ni bt promotion...
ader 2 menu yg ditawarkan...
jd plih la nasik ayam..
jam 12.45 td..
staff kdai ni tepon blk..
tny kul wape nk trn mkn....
sbb nk bt reservation meja..
jd ckp la kul 1..

kul 1..
trn n menuju ke kdai mkn tu..
bile dh duk atas krusi..
mgapa kna order skali lg??
pdhal kelmarin kan dah ambik..
nk x nk..
bgtau la skali lg..
pastu mknan lmbt smpai...
bile smpai plak,tertukar2 tuan yg 'mengorder'..
servis lmbt..

bile dah mkn..
lngsg x kna slera..
tawar..
mkn pun x hbs..
x berbaloi ngan harga..
dh membazir skali lg..

serik...
pas ni x kan mkn dh kat kdai ni..
ckp la SEKALI
.....

Wednesday, November 25, 2009

jamuan perpisahan utk zaty..

7 comments
ari ni geng2 QA buat jamuan utk Zaty..last day dia ari senin ni..tp bile ramai Qa yg cuti mggu dpn smpena ari raya haji, so kitrg g la mkn2 ari ni ngan dia same2 ngan bos kitrog,Cik Shahrul n kak aida..n paling istimewa, bos blnjer lg..hehe..thnks a lot..

Jam : 12.30 pm - 2.30 p.m
Lokasi : Warung Sri Ayu,Gombak.
Yg turut meraikan : QA team (K.awien, amy, harris n faziey)
Yg diraikan : Nurul Ezzaty Bt Muhizan.

Ni la sedikit sebyk gmbr kenangan...
rojak buat spesel...

insan yg diraikan...p/s : sedih...sorg lg bkl meninggalkan QA..;-(

masenye telah tiba...

0 comments
hehe..akhirnye..penantian yg ditggu slma ni dah pun smpai...mlm ni tepat jam 10.30 mlm, sy akan bertolak blk ke kg utk braya...hehe...best nye..dh lama x blk kg..dkt2 2 bln dah rasenye..x pun 2 bln lebih..lupe plak..tp seingt2, last skali blk ialah mse raya aidilfitri bru2 ni..rindu nye nk tatap muke mak, pak n adik2..tmbh2 lak along pun blk..jd ckp la 1 family dpt berkumpul sesame ari raya ni...

hehe..tetibe rase excited plak..walaupun skrg ni dah musim bnjir, sume tu dah x pntg..yg pnting dpt blk umah dgn slamat..n dpt jumpe ngan insan2 yg paling disayangi..mak n pak,tggu la kpulangan anak2 mu ini..doakan kami beritga slmt pulang...

pemandangan bndr KT yg dh lama x dinikmati...
rindunye kat 3 bdk kecik ni...p/s : x sbr nk mkn daging kunyit bkr..

selamat ulangthn miera...

2 comments
Hari ni 25/11/09, merupakan detik bersejarah buat Noor Hamiza Amira bt Mohd Zanggi krn genap umurnye 22 thn..hehe...

so, utk miera tersyg...

Slamat Ulangthn ke-22 shbtku, miera...smoga awk dipnjgkan umur n dimurahkan rezeki slalu..sy doakan awk sentiasa mndpt kbhagiaan di dunia n di akhirat..n moga2 jodoh awk ngan mr.naqi akan dipercepatkan n sy hrp pershbtan kite kkl berpanjangan smpai bile2.....jaga diri baik2...miss n love u so much....;-)

trima la kek yg sy buat ni khas utk awk..perisa coklat lg...hehe..

Tuesday, November 24, 2009

Sekadar berhibur..

6 comments
Usia Pernikahan Mempengaruhi Kemesraan....... betul ker...?!!!!

Sebelum Tido:
6 minggu: selamat tido sayaaang, mimpi indah2 ya, mmmuach.
6 bulan: tolong matikan lampu tu, silau aah.
6 tahun : Sana sikit lah... tido kalau tak mengepit tak bole ker???!

Pakai Toilet:
6 minggu: tak apa, u masuk ler dulu, i tak kisaaahhhh
6 bulan: masih lama lagi ke nih?
6 tahun: brug! brug! brug! (suara pintu digegar), kalau nak bertapa pi
lah gunung ledang sana!!

Balas SMS:
6 minggu: iye sayang, jap lagi i sampai ruma,sayang, i belikan murtabak
favourite u ye sayang..
6 bulan: trafik jam aah
6 tahun: k..

Dating process:
6 minggu: I love U, I love U, I love U.
6 bulan: Of course I love U.
6 tahun : Iyalah!! kalau i tak cintakan u, buat apa i nikah ngan u??

Pulang Keje:
6 minggu: Sayaaang, i dah balik nih...
6 bulan : I'm BACK!!
6 tahun: Masak apa hari ini??

Hadiah (ulang tahun):
6 minggu : Sayang, i harap u suka cincin yang i beli untuk u ni
6 bulan : I beli lukisan, nampak sesuai dengan suasana ruang tengah
6 tahun : Nih duit, u beli sendiri lah apa yg u nak..

Telefon:
6 minggu: Baby, ada yang ingin berbual ngan u di telefon nih
6 bulan : Eh...your call...
6 tahun : WOOIII TELFON BUNYI TUUUHHH....ANGKAT AAAAAHHH!!!

Masakan:
6 minggu: Wah, tak sangka i, pandai u masak.rasa pun sedapppppp...!!!
6 bulan: Kita makan apa malam ini??
6 tahun: HAH!! LAUK INI LAGI?

Memaafkan:
6 minggu: Sudahlah, tak apa, dah pecah pun, nanti kita beli lagi yang
lain, eh
6 bulan: Hati-hati! Nanti jatuh tuh.
6 tahun: Orang dah bilang berkali2 pon tak paham!!

Baju baru:
6 minggu: Aduh sayang, u seperti bidadari dengan pakaian itu
6 bulan: Lah.. beli baju baru lagi?
6 tahun: DAH BERAPA RIBU HABIS BELI BAJU TU???

Merancangkan Holiday:
6 minggu: Macam mana kalau kita jalan-jalan ke Amerika atau ke tempat
yg
u nak honey?
6 bulan: Kita ke Bukit Bintang aje ler ....senang sikit tak perlu naik
flight...
6 tahun: JALAN-JALAN??? DUDUK RUMAH AJE TAK BOLEH KE? BUANG DUIT JE!

TV:
6 minggu: Baby, kita nak tengok cite apa malam ini ?
6 bulan : Sekejap eh, citer bagus ah.
6 tahun: JANGAN TUKAR2 BOLE,TAK...

p/s : haha..terhibur plak bile bc artikel ni kat blog kak rezz..

sumber : http://www.carigold.com

Salam Aidiladha...

3 comments
"Bagi menyempurnakan titah perintah Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong, setelah diperkenankan oleh Duli-Duli Yang Maha Mulia Raja-Raja, dengan ini diisytiharkan bahawa Hari Raya Qurban (10 Zulhijah) bagi negeri-negeri seluruh Malaysia ditetapkan pada hari Jumaat, 27 Nov 2009 Masehi."

hehe..x sbr nk blk kg esok..jd, dikesempatan ini, sy ingin mengucapkan Salam Aidiladha 1430hijriyah kpd semua muslimin n muslimat di seluruh Malaysia..n kpd kwn2 yg dah start bercuti esk, smoga semuanya slmt pulang ke kg halaman..hati2 slalu time2 bnjir cmni..Slmat mkn daging n Slamat hari raya haji...


Saturday, November 21, 2009

bile gg geraham bongsu tumbuh..

9 comments
dah 2-3 ari rase berdenyut2 kat dlm mulut ni..smpai skrg x ilang lg sakit..slera mkn pun dah rase makin kurang..nk kunyah mkanan pun sakit..nk telan air liur lg la..ingtkan sakit gg myerang lg..mane tau kot2 ader gg yg berlubang..tp pas cek sendiri kat dpn cermin, rupe2 nye gigi geram bongsu sy dah tumbuh...senget lak tu..ptt la sakit...pernah gak sy terdgr org ckp, kalu gg geraham bongsu ni nk tmbh, mst org tu akan dmm n akan mgalami kesakitan yg teramat sgt...Alhamdulillah..sy x la smpai dmm, cuma rase denyut2 jer..

ni antara fakta psl gg geraham bongsu yg sy search kat dlm internet..pd kwn2 yg x tumbuh lg tu, bleh la entry ni dijadikan info..n kot2 pasni glrn kwn2 plak yg kna...



PERNAH mendengar mengenai geraham bongsu? Kononnya, selagi ia tidak tumbuh, selagi itulah anda belum ‘dewasa’. Geraham bongsu selalu dikaitkan dengan kesakitan dan dianggap penanda kedewasaan seseorang.

Geraham bongsu sebenarnya tidak banyak berbeza daripada gigi yang lain. Ia adalah gigi yang tumbuh di hujung mulut. Geraham bongsu biasanya tumbuh apabila anda berusia antara 17 hingga 21 tahun. Kerana kelewatan itu ia dikenali sebagai geraham bongsu (wisdom teeth).

Sebenarnya, bukan semua orang mengalami kesakitan apabila geraham bongsu ini tumbuh.
Geraham bongsu boleh mendatangkan masalah dan kesakitan jika ia tidak tumbuh dengan betul. Misalnya, ia mungkin tumbuh secara horizontal.

Kedudukan geraham bongsu yang tumbuh tidak betul juga boleh mengganggu susunan gigi lain atau merosakkan tulang rahang atau saraf. Kedudukan itu membuatkan ia mudah reput.
Jika ia terperangkap dalam tisu atau tulang rahang atau tumbuh separuh saja ia juga boleh mendatangkan masalah.

Gigi geraham bongsu yang tumbuh separuh boleh menyebabkan masalah gusi. Malah kedudukannya yang jauh menyukarkan anda memberusnya. Geraham bongsu yang tumbuh separuh menimbulkan kesakitan.

Keadaan ini dikenali sebagai ‘impacted’. Geraham bongsu ini tersekat pertumbuhannya kerana rahang tidak memiliki ruang yang cukup untuk semua gigi. Ini disebabkan gigi anda tidak tumbuh dengan susunan yang betul. Mungkin sebahagiannya senget atau tidak teratur. Atau mungkin juga rahang tidak cukup luas untuk kesemua gigi.

Masalah geraham bongsu yang begini memang sangat biasa ditemui. Begitupun masih ada mereka yang tidak mengalami masalah. Malah mungkin langsung tidak menyedari, gigi geraham bongsunya sedang tumbuh!

Gigi geraham bongsu yang tersekat boleh mendatangkan masalah. Ia mudah memerangkap sisa makanan dan plak. Ia menyebabkan kawasan itu bengkak, sakit dan mulut berbau. Ia juga kadang kala boleh merosakkan gigi yang lain kerana jangkitan.

Jika geraham bongsu itu tidak berfungsi, mereput, mengalami jangkitan atau mengganggu kunyahan, ia mungkin perlu dikeluarkan. Begitupun, setiap kes berbeza dan hanya doktor yang boleh memastikan sama ada ia perlu dikeluarkan atau tidak.

sumber : berita harian..


Friday, November 20, 2009

Saat terakhir bersama mu...

4 comments
hari ni hari terakhir kak ba bersama geng Qa..sedih sgt2..dulu 6 org..pas kak izan pergi, skrg ni giliran kak ba lak yg tinggalkan Qa..pasni siapa plak kan??harap2 x der dah dlm mse terdekat ni..sedih..bile sume org dah resign, ofis dah jd sunyi skit..cuma gelak tawa org yg ader kat ofis ni jer la yg jd penyeri..tp perjuangan kna teruskan...stiap pertemuan pasti ader perpisahan..kite kna redha..mgkin mse ni glran dia, glrn kite x tau lg bile kan...semua org nk cari mse dpn yg lebih baik utk diri masing2..

buat kak ba :
kite ttp 1 kwn, 1 ofismate, 1 geng Qa, 1 negeri n yg plng penting 1 Malaysia...


pape pun, kalu kak ba bc entry ni..sy ucapkan slamat berjaya utk kak ba..mtk maaf byk2 jika slama perkenalan kite ni, sy ader wat slh n silap..n mtk halalkan semuanya...kalu kak ba nk kawen nnt, jgn lupe jempt eh..sy harap pershbtn kite ni x kan terhenti kat sini jer..tp bt slama2 nye..nnt kalu ader mse n pluang, bleh kite jumpe lg....pasni dah x leh la dgr gelak tawa kak ba lg kat ofis..huk2..sedih nye...gud luck kak ba n sbr byk2 dlm mlayan kerenah anak2 murid yer...chaiyok kak BAM!!!

Emosi kat ofis...

10 comments

Kalu korg nk tau, ni la rutin harian sy kat pejabat...siap tunjuk ngan animation cartoon lg..hehe..

Bila bos x der kat ofis :
Bila bos y.m :
Bila kna jumpe ngan bos:
Bila waktu rehat :
Bila x yah msk meeting :
Bila tengah cari idea untuk siapkan kejer :
Bila keje yg bos bagi susah nak buat :
Bila otak jam... :
Bila member banyak songeh dan berlagak pandai :
Bila member tukar fikiran saat akhir :
Bila bos srh kejer lebih masa :
Bile bos suruh datang ofis hari minggu :
Bila dah terbuat silap pada kejer yg bos bagi :
Bila kejer dpt disiapkan dengan jayanya :
Bila kejer gagal n bos mrh :
Bila dapat CUTI : TENTU LA HAPPENING!!!


Yeay2...esk ngan lusa cuti...SLAMAT BERCUTI sume kwn2...harap2 korg enjoy!!!

Related Posts with Thumbnails

My Facebook

Myself

Myself

My Baby

My Baby
 

myLovepatzi Copyright 2009 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Sponsored by Blogger Template Gallery