Viewer Counter

Followers

Kata-kata peransang..

Terimalah CINTA itu dengan hati yang lapang dan nikmati lah ia sementara masih ada...

Jadikan lah hati kamu seperti batu, apabila dilantun dgn sesuatu, lnsg tdk memberi kesan kpdnya, malah melantun semula ke arah yg melantun..Jgn jd kan hati seperti jeli, apabila ia dilantun sesuatu, terus menusuk msk ke dlm nya...lalu meninggalkan kesan kekal bt slama2nya...

Friday, June 26, 2009

berakhirnya sbuah penantian....

3 comments
ari ni penatianku slama sebulan lps dah berakhir....tiap2 hari duk membilang ari nk blk kg..yeay2..akhirnya, mlm ni dpt gak naik bas blk kg..hehe...trgganu, tggu la kepulanganku ini...smoga sumenyer slmt..amin...

Thursday, June 25, 2009

hepi besday adikku.....

0 comments

ari ni merupakan besday adik ke-4 sy..nama dia Izzah Shahirah bt Wahab..umur 6 thn..thn ni dia dah start sekolah tadika..kami skeluarga pggl dia 'Kakak'...mulenye kitorg pggl dia adik izzah, tp slepas ariff dilahirkan, dia sendiri nk srh kitorg pggl dia kakak..so, nama tu kekal la smpai skrg...dia adik bongsu prempuan sy, berwatakan agak kelakian sehinggakan thn lepas siku dia kna operate sbb jth dr krusi..mmg ganas la..tp bab2 k
wn ngan org laki, dia jenis pemalu plak...n dia seorg yg amat minat ngan kaler purple..sume brng2 dia, dia akan pilih kaler purple...smpai selipar raya pun kaler purple...

erm..tetibe jer tringat kat dia time2 besday dia ni...ari tu, sblm sy naik bas g kl, dia smpat pesan, yg dia nk seekor bear n bju2 lawa..tp kna tggu angah blk esk dulu la yer kakak...nnt kite celebrate same2..

kakak, kalu along bg kakak bca blog angah ni, angah nk ucapkan hepi besday ke-6 thn utk kakak..smgoa kakak pnjg umur n mrh rezeki...blajar rajin2..biar dpt no 1 dlm kelas...angah syg n rindu kakak sgt2...tggu angah blk esk yer...nnt kite g bli bear same2... slm syg dr angah...

Wednesday, June 24, 2009

gigi oh gigi..

0 comments
erm..malang btul nasib mggu ni..sakit gigi plak dtg menyerang..sakit sgt2..bak kate org,sakit ni adalah sakit ketiga dlm peringkat sakit...erm..berdenyut2..dlm masa yg sama gusi plak bengkak n bibir lak kna ulser..btul2 mguji kesabarnku..bile keadaan cmni la hati ku sentiasa teringt kat kg..x sbr nk g bt rawatan kat klinik...lambatnye nk blk kg....lg 2 ari... erm..kwn2 yg terbaca blog ni, tlng la bg cdgn utk kurangkn sakit ni..x thn dh..kdg2 smpai kuar air mata...sakiiiiiiiit...

Tuesday, June 23, 2009

setia kah cintamu padaku???

2 comments

SOALAN PEREMPUAN KEPADA PASANGANNYA:

1.Syukur Alhamdulillah, aku disahkan mengandung. Tetapi alahanku menyebabkan aku tidak mampu mencium baumu sayang. Mendekatimu sahaja sudah cukup mengundang loya. Entahlah berapa lama, mungkin sebulan dua, mungkin empat bulan atau lima. Ada kemungkinan bukan sahaja untuk kandungan kali pertama, malah yang depan-depan juga. Sabarkah engkau dengan kerenahku? Masihkah aku ini cintamu di kala itu?

2.Semasa mengandung, aku tidak lalu makan, mulutku asyik mengeluh sakit sini dan sakit sana. Tidur sering tidak lena, aku yang ceria berubah menjadi pemarah dan sering berduka. Bukan aku sengaja tetapi segala yang kurasa di setiap inci tubuhku, menimbulkan resah dan tidak selesa. Sabarkah engkau dengan kelemahanku ini?

3.Semasa mengandung, upayaku untuk melayan keperluan batinmu tidak seperti biasa. Aku lemah, sering juga hambar tiada penariknya. Sehebat-hebat mujahadahku, diri ini amat terbatas dalam upaya berperanan sebagai isterimu. Masihkah aku buah hatimu?

4.Semasa kita mula berumahtangga, pasti hidup kita indah bagai di Syurga. Tambah pula dengan kurniaan cahaya mata pertama. Namun ketika cahaya mata bertambah bilang, kerjaya kita semakin berkembang. Pendapatan bertambah, tanggungan dan beban juga bertambah. Dalam suasana yang banyak tekanan di rumahtangga kita, apakah engkau masih mampu ceria? Sabar dengan kerenah anak-anak dan ibu mereka, terus tersenyum menawarkan bahagia?

5.Selepas beberapa tahun berumahtangga, aku belum merahimkan cahaya mata impian kita, saudara mara dan teman memperlimu dan menuduh engkau bukan seorang jantan. Sedangkan aku punca sepimu tanpa zuriat. Di kala engkau diasak keluarga dan teman, masihkah aku ada tempat di lubuk cintamu?

6.Andai selepas beberapa tahun berumahtangga, aku diputuskan pemeriksaan perubatan bahawa diri ini mandul dan tidak mampu merahimkan cahaya mata impian kita, apakah aku masih kekasih hatimu?

7.Jika aku ditakdirkan Allah diuji dengan barah payu dara, terpaksa mengorbankan salah satu atau keduanya, kimoterapi meluruhkan rambutku yang pernah menjadi pujianmu, tubuh lemahku menumpang kasih dalam pelukanmu, berak kencingku di dalam kain batik yang pernah kauhadiahkan kepadaku, masihkah engkau mencintaiku?

SOALAN LELAKI KEPADA PASANGANNYA:

1.Keceriaanku mungkin pudar oleh tekanan kerja dan kehidupan. Aku cenderung untuk diam dan senyumanku mungkin kurang manis dan indahnya. Diri ini yang pada masa ini suka bergurau senda, ketika itu pulang dengan kerut dahi, kurang sense of humor, dan hanya bercakap benda-benda besar yang serius. Sabarkah engkau dengan perubahanku itu nanti? Kuatkah cintamu kepadaku?

2.Tekanan hidup mungkin menyebabkan perananku sebagai suami kepadamu terjejas. Upayaku untuk memberi nafkah batin kepadamu terganggu dan untuk menyuarakannya kepadamu aku terasa malu. Masalah mati pucuk yang sering menimpa lelaki yang tertekan dengan pekerjaan dan kehidupan menggugat kepuasan dirimu sebagai isteriku. Sabarkah engkau dengan keadaan itu, dan apa rancanganmu untuk kita menempuh saat-saat itu? Terjejaskah cinta kita di hatimu?

3.Andai kerjayaku dirempuh badai dan surut seketika, kewanganku dan keluarga kita jauh dari mencapai sempurna keperluan. Keluarga dan teman mencemuhmu kerana ‘menanggung’ aku sebagai seorang suami yang dilabel dayus. Aku akan berusaha agar ia hanya seketika, namun sabarkah engkau menempuhnya? Masihkah aku kekasih hatimu?

4.Aku menjadi seorang lelaki yang menjemukan. Aku mengharapkan dirimu sebagai insan yang akan membantu menceriakan aku, namun sabarkah engkau dengan diriku dan mampukah cinta kita di hatimu terus membenih bahagia?

5.Jika kerjayaku berkembang di luar jangkaan kita, engkau terpaksa berkongsi diriku dengan massa, dan aku terpaksa selalu ke sini sana untuk bekerja. sabarkah engkau dengan suasana itu, dan aku masih cinta hatimu?

6.Jika aku disahkan doktor tidak mampu memberikan kita zuriat, rumahtangga kita sunyi tanpa cahaya mata, apakah engkau masih sudi menemaniku dalam bahtera rumahtangga kita?

7.Sekiranya rumahtangga kita teruji apabila aku ditimpa kemalangan atau stroke yang melumpuhkan pergerakan fizikal serta upayaku sebagai suami, kencing berakku yang bertubuh berat ini di dalam kain pelekat yang pernah kauhadiahkan kepadaku, apakah ia menggugat cinta kita dan mampukah engkau terus hidup di sisiku yang hanya suamimu dengan status suami tanpa mampu melaksanakan banyak tanggungjawabku sebagai suami?


p/s : Artikel ni grab dr laman ustaz hasrizal(www.sailfulislam.com). Kadang2 soalan dr artikel ni wat kite terfikir kn..zaman becinta cintun sume cover,tunjuk baik2 jek..bile da tawen br kenal mcm mane psgn kite tu..so mane2 berkenaan amek la iktibar..hehe... siapkn diri btol2 kalo nk bina masjid ni.
.

Monday, June 22, 2009

selamat hari bapa,pak.....

0 comments
slamat hari bapa untuk ayah yg paling sy syg..Wahab bin Ngah..time kasih bt semua pgrbananmu slama ini dlm membesarkan kami 7 bradik...smoga pak dipanjgkn umur n dimurahkan rezeki slalu..smoga Allah membalas semua jasa2 mu slama ini...pengorbananmu tidak terkira...angah syg pak sesgt...lirik lagu di bawah ini sy ambil n tujukan pd pak n sume yg bergelar ayah...



Sentuhanmu


Album : Damba Kasih
Munsyid : In-Team

Terpanar aku pada sentuhan keramatmu
Mengheret aku mentafsir memori silammu
Dulu ku ragu apa terbungkam dibenakmu
Kini ku tahu apa yang terbuku di hatimu

Surut dedarku pada usapan manteramu
Tunduk ungkalku pada ketegasan dirimu
Terpasak semangat pada keyakinan tekadmu
Keakuranku pada tunjuk dan titah arahanmu

C/O
Oh ayah,
Tak pernah ku tanya
Kemana tumpahnya keringatmu
Oh ayah,
Tak pernah ku hitung
Berapa banyak kerutan di dahimu
Yang ku pinta hanyalah kemahuan h
atiku
Yang sedaya ayah laksanakan

Kau pendorong bukanlah pendesak
apalagi memaksa diriku
Aku terlorong bukan terdesak
apalagi rasa terdera

Tak terkuis dugaan menduga
Apalagi takdir yang menerpa
Aku mengharap bukan menolak
Apalagi cuba melupa

Lestari kasihmu tanpa batasan
Sempadan waktu yang memisahkan
Abadi hingga ke hujung usia akhiran masa
Sentuhanmu amat bermakna..


SLAMAT HARI BAPA UNTUK PAK N SEMUA BAPA2....HEPI FATHERS DAY....

Monday, June 15, 2009

sepetang di JJ....

0 comments
ari mggu bru2 ni, k.ajan ajak g jln2..yer la..boring sgt duk umah..alang2 kete 'mini' dia ader kat umah,dia pun ajak la sy ngan umie g jaya jusco wangsa maju..kitorg g bertiga..cz ramai housemate g kursus kawen..hehe..sampai jer sane,bru kami kenal tmpt yg biase dia g dating..besar gak tmpt ni..dlm ni pun byk 'sale'..mmg rambang mata la..sume murah..ptt la kak ajan n her 'abg' ske sgt g kat sini...mmg best pun..hehe..jgn mrh yer kak ajan..

erm..msk jer kat situ..jln2 jer kat kdai2..sume kdai singgah..smpai la kitorg jumpe 1 tmpt games..mcm2 games utk bdk2 kat situ..tibe2 terpandang la 1 mesin yg bile kite msk token,dia akn kepit bear..jd,kitorg bli la 2 token stiap sorg..1 token harga nya rm1..erm,main punyer main,last2 x dpt gok..geramnye..pdhal yg sy tu,mesin dia dh btul2 dh sepit kat leher bear tu..erm..rugi 2 inggit..

pas jer bli brg2 yg nk bli tu,kitorg pun blk umah...lenguh hbs kaki2..yer la..lama dah x window shopping cmni..tp mmg berbaloi la pegi..dpt gak knl JJ yg famous tu..hehe...

ape pun..kak ajan..thnks cz ajak n sudi hbskan mse lapang same2 kami..lain kali nk g lg eh..hehe....

Saturday, June 13, 2009

sekadar renungan...

7 comments
erm...hari ni dh berlaku silap phm skit..ingtkan kna dtg opis..tp bile dah pnt2 dtg,bos plak pelik tgk sy dtg opis..lalu dia ckp "laa..sy x srh pun awk dtg...rht jer kat umah...ni kan ari mggu''... tension nye..nk kna dua org kwn sy ni..dh la bg mklumat slh..malu sy..erm..alang2 dah dtg..x kan nk blk trs kan..x berbaloi iron bju lenguh2..jd, sy pun ambik la pluang update blog ni skit..

erm..bc srt kbr ari ni pun, byk jer cite psl kematian..bunuh sane, tikam sini..amat menakutkan..lalu, tringt plak kat msg yg kwn sy antr ni smlm...mcm ni bunyi nya...

"Pd 1 mse..kite pasti dirisik..pertunangan sejak azali, dihujung hidup berlangsung perkahwinan dgn MAUT...hantarannya SAKIT & NAZAK...tamu bertandang menghadiahkan TANGIS..pengantin dimandikan, dipakaikan BAJU PUTIH...WANGIAN KEMENYAN jd pelamin..pengantin bersanding bersendirian...diarak keliling kampung,dikampungkan AZAN & AYAT AL-QURAN...aqad nikah dgn TALQIN..diwali LIANG LAHAD...bersaksi NISAN2..siraman mawar keluarga..mlm pertama kekasihnya yg dindingnye TANAH & menuntut janji perkahwinan...'KULLU NAFSIN ZAI'QATUL MAUT'...."

sekadar renungan dan keinsafan..

Friday, June 12, 2009

k.a.w.a.n........

6 comments
Ambillah masa utk memahami hati dan perasaan seorang kwn kerana dia juga seorg manusia...dia juga ader perasaan takut, ader rase bimbang, sedih dan kecewa..dia juga ader kelemahan dan dia juga perlukan kawan sbg kekuatan..kita slalu melihat dia ketawa, tetapi mgkin sebenarnya dia x setabah yg kita sangka...

hargai lah kwn2 anda..n pahami lah jiwa mereka.....

Wednesday, June 10, 2009

Awards dari umiey utk sy...

8 comments
Thnks UMIEY...award yg amat berharga....


Nyatakan 5 fakta menarik tentang si pemberi award ini..
1. Minat sgt kat spongebob...
2. Back-up sy time kna buli...
3. Suka sgt lyn lagu indon..
4. Amat sensitif n sng menitiskan air mata…
5. Suka main msk2 kat dpr..haha

Setiap blogger mestilah menyatakan 10 fakta atau hobi diri sendiri sebelum memilih.
1. Ske sgt kaler ijau..
2. Ske kumpul2 patung n teddy bear...
3. Ske layan lagu2 rock kapak 90 an...
4. Ske sgt air batu(air+ais x leh dipisahkan)...
5. Ske hbskan waktu ngan family..
6. X ske ditipu or org x jujur...
7. X ske dimarahi tnpa sbb..
8. X ske ckp "aku"..
9. X ske dikacau time tgh tension..
10.Bile dah x ske org tu, slamanya akan x ske...haha..pdn muke...

Anda perlu memilih 5 penerima award dan describe tentang diri mereka.
1.kak awien (teman sy kat mane2 jer sy pegi..n pembuli yg terkenal)
2.kak ajan (kak yg pling manja)
3.umiey (kwn dr kolej smpai skrg)
4.miera(kwn sy yg pling gedik...hehe..jgn mrh)
5.amy(kwn opis yg sporting)

For those who are selected, congratulations. Please take your award by copy and paste the above information together with the image, after that just change the information in numbers only to match your own descriptions.

hepi besday to you....

2 comments
'hepi besday to you...hepi besday to you..hepi besday to you,nieza..hepi besday tou you..' erm, hari ni genap lah 19 thn adik pertama sy ni lahir kat dunia ni..nama dia nurhaniza bt wahab..lahir ari ni, 10 jun 1990..skrg ni dia tgh study kat uitm dungun,ambik kos sains kmptr..tp x lama lg nk brenti dah,cz dia dah dpt twrn sbg calon simpanan utk juru x-ray pelatih(spa)...ape pun,angah nk ucapkan Slamat hari lahir ke-19, smga pnjg umur, mrh rezeki n berjaya dlm ape jua bidang yg nieza ceburi... n smga menjadi anak yg solehah n dpt berbakti pd mak n pak..n yg pling spesel skali, smoga bhgia slalu ngan 'si dia' n jgn langkah bendul eh..hehe...ingt tu..Slamat hari lahir....miss u so much...

ha..smpena 10 jun ni, ader lg sorg member kolej sy ni yg smbut besday dia..nama dia nurhafisharwani bt mohd..ari ni genap la umur dia 22 thn..kejer pun 1 tmpt ngan sy skrg..ape pun, wani, Slamat hari lahir, smga pnjg umur, mrh rezeki n smga berjaya slalu dlm karier..kalu dah nk kawen tu, jgn lupe jmpt eh...n sy hrp smoga persahabatan kite kekal smpai bile2...friendship forever... :-)

HEPI BESDAY TO YOU ALL!!!

Tuesday, June 9, 2009

kisah burung dan mawar putih

4 comments


Seekor BURUNG telah jatuh hati dgn MAWAR PUTIH...suatu hari burung melamar mawar putih...mawar putih cakap,bila dia bertukar manjadi warna MERAH pada suatu hari nnt,baru la dia akan terima lamaran burung itu..burung itu pun terus menikam dirinya dan darah burung terkena pada mawar putih..mawar putih pun bertukar manjadi warna merah dan telah jatuh cinta pada burung, tp syg nya burung itu sudah tiada lg kerana luka yg parah..inilah CINTA...hargailah orang yg menyayangi kita sebelum dia pergi untuk selamanya...
Related Posts with Thumbnails

My Facebook

Myself

Myself

My Baby

My Baby
 

myLovepatzi Copyright 2009 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Sponsored by Blogger Template Gallery