Viewer Counter

Followers

Kata-kata peransang..

Terimalah CINTA itu dengan hati yang lapang dan nikmati lah ia sementara masih ada...

Jadikan lah hati kamu seperti batu, apabila dilantun dgn sesuatu, lnsg tdk memberi kesan kpdnya, malah melantun semula ke arah yg melantun..Jgn jd kan hati seperti jeli, apabila ia dilantun sesuatu, terus menusuk msk ke dlm nya...lalu meninggalkan kesan kekal bt slama2nya...

Thursday, December 24, 2009

tahniah ecah..

10 comments
tahniah bt adikku Nur Aishah sbb dpt 9A dlm PMR yg diumumkan ari ni...akhirnye ecah dpt gak bktikan pd mak n pak serta adik2 beradik kite yg ecah leh berjaya gak mcm org lain...tahniah ecah...angah hepi sgt dpt berita ni...

Wednesday, December 23, 2009

sedih sgt bile dpt berita cmni...

4 comments
2 ari lps..dpt mms dr nieza..terkejut sgt..sedih pun ade..kakak sakit lg..erm..kakak buas sgt
ekpon..slalu sgt dpt pyakit..dulu ingt lg mse bln pose thn lps,kakak jth dr krusi pusing cm krusi ofis tu..patah tgn n sendi siku hncr..guna bomoh kg utk smbgkan blk sendi siku..tp x jd pape..mkin teruk ader la..last2 msk hospital..kna operate siku n mskkn besi utk jdkan penghubung tulang siku..sian kakak...kecik2 dah kna operate..

gmbr kakak jth katil...
tp skrg ni,kakak jth katil..hbs bengkak kelopak mata n pipi...angah sedih sgt kalu adik2 angah sakit cmni...sbb angah dulu mse kecik x pernah pun sakit trk2..paling trk pun msk hospital..skt buah pinggang..harap2 pykt tu pun dah mati dlm tubuh angah skrg ni..

bile angah msg mak smlm, mak ckp keadaan kakak dah mkin ok...bengkak pun dah mkin surut..alhamdulillah..syukur kakak x jd pape..hrp2 kakak x jd dah bnda2 cm gini lg lain kali..kakak pun thn dpn nk msk pra sekolah..cmner nk sekolah kalu kakak sakit...;(

kakak yg sentiasa aktif n ceria bersama ariff...


Tuesday, December 22, 2009

slmt ulangthn syg..

0 comments
23 Disember 2009..
slmt hari lahir bt mu insan teristimewa n tersyg...
WAN MOHD ASMIZUL BIN W ALI
yg ke 22..

moga dirimu dpnjgkan umur n dmrhkan rezeki slalu..

tamat lah sudah...

3 comments
akhirnye..
ari ni dah antr surat resign...
mknanye pas ni dgn rasminye dah x berkhidmat kat sini..
sedih jgk..
tp nk bt cmner..
keadaan dh terpksa..
hope pasni akan ader pluang yg lg baik akan myusul...
insyaallah..
doakan utk Fazilah Jamiah..

Tuesday, December 15, 2009

smoga aku tabah menghadapinya..

6 comments
dh lama x update blog ni...
sbb skrg ni mmg dah x der mood..
byk bnda kena pikir..
sumenye melibatkan diri n mse dpn..
fikiranku mmg btul2 buntu skrg ni..
x tau mane 1 jln yg harus ku pilih..
byk btul dugaan yg malanda diriku skrg..
rase hidup pun dah terumbang ambing..
x nmpak pun lg tanda2 yg mse dpn ku akan cerah..
jiwaku btul2 kosong..
g kejer pun dgn x der mood..
aku btul2 sedih dgn keadaan skrg ni..
setiap mse aku akan pikirkan jln yg terbaik utk diri ku..
nk lari dr mlsh,tkt mslh lain plak akan timbul..
aku btul2 dlm dilema..
Ya Allah..
kuatkanlah hati hamba mu ini..
berikan aku kesabaran..
tenangkanlah perasaanku..
n bukak lah pintu rezeki aku seluas2nya..
agar aku akan memperolehi sinar kebahgiaan yg aku nantikan slama ini..
n jdkan lah aku seorg yg kuat..
smoga sgala ujian-Mu ni akan berakhir jua..
Amminn..

Monday, December 7, 2009

kenangan bersama mu sahabat..

6 comments
Kelmarin, 6 dis, sabtu..g jln2 lg..hehe..kali ni kitorg g Genting Highlands plak..best sgt2..bertolak jam 8.30 pg..naik bas kat puduraya...
smpai sane, kitorg trs g bli tiket utk Outdoor..pastu pe lg,trs la msk n main game2 yg ade..

kat tmn coklat..
tmn permainan kanak2...
posing yg paling mgancam..
dlm mulut dinosour
dlm kete kabel..
nk naik mini train..smpt posing walupun berdebar..
pintu dpn Taman Tema Genting..
tmpt utk mghabiskan token..tp x dpt hadiah pun..;(
housemate yg btul2 enjoy n sporting..
dlm lorong utk msk ke taman outdoor..
kul 8.30 mlm, kitorg pun naik bas utk blk umah..mmg penat, tp btul2 sronok..kenangan terindah..;P

Jom2..Jom Heboh2..

5 comments
5 dis..sabtu...sy n housemate g jom heboh kat bukit jalil..best sgt..pertama kali jejak kaki kat tmpt bernama 'Jom Heboh' ni..slame ni g Perkampungah hadhari jer kat muzium losong,ganu..x der la sbesar kat sini..hehe..(malu plak rase)

suasana di Jom Heboh bukit jalil..

peminat2 setia nur kasih..mujur la sy x minat..leh jd photographer..hehe
antara artis yg dtg..
aizat
yg kat blkg tu kump.sofaz..
'Neo' Tari Tirana..
Teh Syuhada di booth Teh Sabah..
'Gold man ' kat booth Majalah 3
bergmbr kenangan bersama housemate..


pas msk umah keliwon..tkt + klakar..

Thursday, December 3, 2009

Jangan jilat pelekat sampul surat anda..

4 comments

Jom berkongsi info lg..hehe...

Cerita pertama...

Seorang wanita sedang bekerja di sebuah pejabat pos di California. Beliau tidak menggunakan span untuk perekat sampul suratnya tapi sebaliknya menjilat pelekat sampul surat yang dipegangnya. Pada hari yang sama juga wanita itu mendapati terdapat satu luka
kecil pada lidahnya. Luka itu membengkak. Wanita tersebut terus pergi berjumpa doktor untuk mendapatkan rawatan kerana risau akan lukanya.

Tetapi setelah diperiksa oleh doktor tiada apa yang tidak kena dengan
lidahbeliau dan doktor menganggap bahawa ia hanya lah luka kecil dan bengkak biasa. Wanita itu tidak merasakan sakit atau kebas walaupun lidahnya bengkak. Tetapi setelah hari berganti hari. Bengakpada lidah wanita tersebut semakin membesar.Dengan rasa yangtidak puas hati beliau terus berjumpa doktor kembali dan memaksa doktorberbuat sesuatu pada
lidahnya. Doktor tersebut terus mengarahkan wanita itu menjalani ujian
x-ray. Keputusannya doktor tersebut mendapati terdapat satu
benjolan
pada lidah wanita itu. lantas doktor menasihatkan agar wanita itu menjalankan pembedah an kecil pada lidahnyauntuk memastikan punca benjol pada lidah wanita tersebut.
Tetapi apa yang berlaku ialah sebaik sahaja doktor memotong bahagian yang benjol tersebut, seekor lipas keluar daripada lidah wanita itu .
Kesimpulannya terdapat telur lipas padapelekat sampul suratyang dijilatnya. Telur itu mampu menetas didalam lidah dan kelembapan didalam mulutnya.


Cerita kedua

Ini adalah kisah benar yang ditulis di dalam berita CNN.
Andy Humes menulis:

Saya pernah bekerja di dalam kilang membuat sampul surat.”

Anda tentu tidak percaya jika saya mengatakan didalam tangki pelekat
untuk diletakkan pada penutup sampul surat
terdapat beraneka benda yang
terapung di permukaan “tray” gam tersebut!”

Saya sudah bertahun tidak mengamalkan perbuatan menjilat perekat
sampul surat sebaliknya saya menggunakan span basah.”

Saya juga pernah bekerja di sebuah syarikat percetakan. Majikan tidak
membenarkan pekerjanya menjilat sampul surat.
Saya tidak pernah faham mengapa.

Satu hari apabila saya menarik satu palet sampul surat sebanyak 2500
kotak. Di belakangnya terdapat banyak sekali
lipas dan telur lipas di
suatu sudut pada kotak kertas. Saya melihat beberapa ekor
lipas
sedang
menikmati gam pada sampul-sampul surat tersebut!”"


sumber : mahligai@yahoogroups.com


nk ke tak yer ???

10 comments
cam comel jer couple tshirt ni..rase cm nk bli..tp gaji x msk lg..design dia pun lawo2..erm,nk ke x erk????kna pikir 2'3 kali ni..

harga : RM50/pasang
(termasuk kos penghantaran)

ni la design2 yg berkenan dihati..tp x tau nk pilih yg mane..

1
2
3 4
5
6nk ke x nk..membazir ker x erk...btul2 dlm dilema skrg...

Wednesday, December 2, 2009

cukup la sekali...

13 comments
kelmarin...
ader 1 kdai mkn bru ni bt promotion...
ader 2 menu yg ditawarkan...
jd plih la nasik ayam..
jam 12.45 td..
staff kdai ni tepon blk..
tny kul wape nk trn mkn....
sbb nk bt reservation meja..
jd ckp la kul 1..

kul 1..
trn n menuju ke kdai mkn tu..
bile dh duk atas krusi..
mgapa kna order skali lg??
pdhal kelmarin kan dah ambik..
nk x nk..
bgtau la skali lg..
pastu mknan lmbt smpai...
bile smpai plak,tertukar2 tuan yg 'mengorder'..
servis lmbt..

bile dah mkn..
lngsg x kna slera..
tawar..
mkn pun x hbs..
x berbaloi ngan harga..
dh membazir skali lg..

serik...
pas ni x kan mkn dh kat kdai ni..
ckp la SEKALI
.....

Related Posts with Thumbnails

My Facebook

Myself

Myself

My Baby

My Baby
 

myLovepatzi Copyright 2009 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Sponsored by Blogger Template Gallery