Viewer Counter

Followers

Kata-kata peransang..

Terimalah CINTA itu dengan hati yang lapang dan nikmati lah ia sementara masih ada...

Jadikan lah hati kamu seperti batu, apabila dilantun dgn sesuatu, lnsg tdk memberi kesan kpdnya, malah melantun semula ke arah yg melantun..Jgn jd kan hati seperti jeli, apabila ia dilantun sesuatu, terus menusuk msk ke dlm nya...lalu meninggalkan kesan kekal bt slama2nya...

Friday, October 2, 2009

Siapa sahabat sejati mu??



Sahabat sejati
...

Saya pasti tentu setiap daripada kita mempuny
ai kawan. Kalau tidak kawan karib, kawan biasa-biasa. Ini adalah naluri manusia. Kita diciptakan untuk untuk saling bersosial dan berkomunikasi sesama sendiri. Cuba bayangkan hidup ini tanpa sesiapa untuk kita bercakap dan bermain? Tentu sunyi sepi, bukan.

Ada pula yang menghadapi masalah dalam mencari kawan dan hubungan itu sendiri. Kadang-kadang apabila kita berbuat baik kepada kawan, tidak pernah langsung diendahkan dan dihargai. Ada pula yang menikam dari belakang. Harapkan pagar, pagar makan padi. Kawan jenis ini tidak berkualiti.

Semua orang ada kawan. Semua orang juga bole
h menjadi kawan. Namun, bolehkah kita menjadi seorang kawan yang baik? Seorang kawan yang membantu kawannya yang lain tatkala dalam kesusahan.

Ada orang kata, kawan yang baik adalah yan
g meneman di saat tawa dan tangis. Benar sama sekali. Itu adalah kawan yang sejati. Itu adalah sahabat. Orang yang boleh kita harapkan dalam apa jua keadaan. Teman tempat untuk meluahkan segala perasaan, isi hati yang terpendam dalam ruang yang tersembunyi.

Setiap daripada kita boleh menjadi kawan sejati. Bukan kawan rapat, tetapi kawan yang sejati. Berkualiti. Namun sudah tentunya tidak semua orang yang memilih perkara sedemikian. Bila kawan ditimpa kesusahan, masing-masing hilangkan diri. Bila kawan tidak sealiran, tidak mahu bersantai bersama dan rasa malas hendak berbicara.

Bukanlah susah menjadi seorang kawan sejati
. Kawan yang berkualiti dan ikhlas didalam perhubungan tersebut. Mari kita renungkan diri;

Adakah anda seorang kawan sejati?

sumber : http://kalamfikir.blogdrive.com


bile bc artikel ni, tringat lak kat 3 org ni..diaorg
la sbht sejati sy dr dulu smpai la skrg...

1. Apih
  • kwn sek yg kenal sejak tgkatn 4..
  • umur sebaya
  • skrg ni praktikal di telekom hiliran..
  • anak bongsu..
  • duk kat pasir pnjg, ganu..


2. Ikhram
  • juga adik angkat sy
  • knl dr thn 2005 mse blajar kolej
  • umur 20
  • anak ketiga dlm family
  • duk kat kota bharu, klate.
3. farhan
  • knl dr thn 2005 gak..kwn sekolej..
  • umur sebaya
  • anak sulong
  • skrg ni kejer di sykt swasta kat kl
  • duk kat bahau ngeri 9...

p/s : semoga persahabtn kita akan kekal smpai bile2..syg korang sume..

11 comments on "Siapa sahabat sejati mu??"

myranaqi on October 2, 2009 at 2:03 PM said...

wow....sume nyer lelaki ni...hebat skali....waduh2...bagaimana ni sih...

~amy liana8886~ on October 2, 2009 at 2:39 PM said...

ganas doh ye..laki belake tu xtahan..bakper arih xmasuk dlm list..? terasa hati arih..huhuhu...

myLovepatzi on October 2, 2009 at 2:44 PM said...

mira ==> haha..hok puan tu ader yg sejati..tp x leh letak dlm ni..nnt ader plak yg rase ati kalu nama dia x dop..hehe..

amy ==> haha..arih bru lg knl..sbb tu x leh msk dlm list lg..

Tengku Norazuwin Binti Che Ku Zangi on October 2, 2009 at 3:00 PM said...

amy- fazi mane main bestfriend puan,apa kelas..
aik..klu cite semua kongsi ngan 3 org ni r? mesti 3 org ni byk simpan rahsia fazi..hhehehe..dop mrh ker dengan J****R...hehheheh..

myLovepatzi on October 2, 2009 at 3:27 PM said...

mmg dh..3 org ni la tmpt berkongsi ssh n sng..huhu..
haha..dia mane leh mrh,kak win..sy knl 3 org ni awl dr dia lg..so,dia x der hak pun nk pts kan tali persaudaraan kami yg dh lame terjalin ni..huhu..

Tengku Norazuwin Binti Che Ku Zangi on October 2, 2009 at 3:31 PM said...

hebat ayat...doh nikah r ngah saloh seorg tu..baru hebat..hehhehe

myLovepatzi on October 2, 2009 at 3:37 PM said...

xnk la kak win..slame ni knl dia sbg kwn je..guna bhs pun "sy,awk"..bile dah couple kna pggl "abg" lok..mst lain mcm jer rase..gane2 pun,j** gok ttp setia di hatiku..chewah!!

Anonymous said...

Abg J*% gok d hati..pergh...jiwang ngat yer...utng abg J... (^_^)

-Tent-

myLovepatzi on October 2, 2009 at 3:59 PM said...

haha..muncul gok tent akhirnye..

myranaqi on October 4, 2009 at 8:47 AM said...

fazi xboh ke kwn baik ye 2..
kwn baik dia je nk ke dia..
fazi tolak mentah2 sume kwn2 dia 2...
hahhaaa..
sian ke kwn dia 2 ingat kn rapat leh jd kapel tp sebalik nyer....hahhahh
xpe ar klu nk pggl "sy,awk" pun xpggl abg pun xpe..janji bahgia..pggl "sy,awk" lebih mesra ar....

myLovepatzi on October 4, 2009 at 2:28 PM said...

haha..miera gitu la..bocorkan rahsia sy..

Related Posts with Thumbnails

My Facebook

Myself

Myself

My Baby

My Baby
 

myLovepatzi Copyright 2009 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Sponsored by Blogger Template Gallery