Viewer Counter

Followers

Kata-kata peransang..

Terimalah CINTA itu dengan hati yang lapang dan nikmati lah ia sementara masih ada...

Jadikan lah hati kamu seperti batu, apabila dilantun dgn sesuatu, lnsg tdk memberi kesan kpdnya, malah melantun semula ke arah yg melantun..Jgn jd kan hati seperti jeli, apabila ia dilantun sesuatu, terus menusuk msk ke dlm nya...lalu meninggalkan kesan kekal bt slama2nya...

Sunday, August 16, 2009

Al-Fatihah utk Tok Nyang Lah..


Pagi ni, Sabtu 15/08/09..jam menunjukkan jam 4.21 pg..sy dikejutkan dgn bunyi tepon...ader seseorg kol..pas jer gyt tu, tetibe tgk nset ader dua msg...1 dlm clcm n 1 lg dlm mxs...1 dr mak n 1 lg dr pak sepupu..terkejut sgt2 mse bc msg tu...mcm x percaye jer yg Tok Nyang sy dah pun kembali ker Rahmatullah...innalillahi wainna ilaihi raajiiuun...erm..rase sedih sgt2..nk blk kg pg ni, mmg dh x smpt..sbb Tok Nyang akan dikebumikan pas zohor nnt..Tok Nyang ni merupakan ayah kpd tokki belah mak..kitorg adik bradik pggl arwah ni Tok Nyang Lah..walaupun usia arwah dah lanjut, tp arwah msih kuat n bertenaga..mampu lg bt kerja2 kg..n walaupun kami adik beradik x rpt mane ngan arwah, namun pemergiannye ttp dirasai oleh kami..lebih2 lg time raya la...bile kami sekeluarga g braya umah arwah, mse tu arwah akan ssh pyh kuar msk kat dpr..n arwah akan wat kuar la buah2an yg arwah ambik dr kebun dia sblm ari raya tu..mse tu la nmpk sgt yg arwah mmg gembira dgn kedatangan kami sekeluarga...tp raya thn ni dah x der dh semua tu...dah x dpt dah mkn buah2an kat umah arwah thn ni..sedihnye..tp nk bt cmner..kite kna redha...sbb sume yg hidup pasti akan mati....smoga Tok Nyang ditempatkan dikalangan org2 yg beriman n smoga Tok Nyang bahagia di sana..hanya doa jer dpt mengiringi Tok Nyang..Al-Fatihah utk Tok Nyang Lah...

4 comments on "Al-Fatihah utk Tok Nyang Lah.."

Azan Subuh on August 16, 2009 at 9:18 PM said...

AL FATIHAH buat tok yang lah...

~amy liana8886~ on August 17, 2009 at 11:10 AM said...

al-fatihah..aritu mak angkat ayah sy meninggal sb accident tu..jumaat baru nie suami die lak..sb accident tu jugak..skrg dua2 dh xde..raya ni dh xde lah diorg..huhu..

myLovepatzi on August 17, 2009 at 12:16 PM said...

tu la mie...sedih la raya thn ni..org yg biase ader,tibe2 dah x der dah thn ni...kna sbr n redha jer la..;-(

singamaraja on August 18, 2009 at 5:07 PM said...

Salam ziarah di bulan ibadat

Related Posts with Thumbnails

My Facebook

Myself

Myself

My Baby

My Baby
 

myLovepatzi Copyright 2009 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Sponsored by Blogger Template Gallery